onderweg naar Santiago - Reisverslag uit Doornik, België van Kees Janssen - WaarBenJij.nu onderweg naar Santiago - Reisverslag uit Doornik, België van Kees Janssen - WaarBenJij.nu

onderweg naar Santiago

Blijf op de hoogte en volg Kees

08 Mei 2014 | België, Doornik

Dinsdag 6 mei vetrokken vanuit Engelen naar Lier in Belgie. Onderweg (met regen en zon) de weg gevraagd aan een echtpaar dat toevallig ook de tocht naar Santiago hadden gedaan. Bij Viersel was nl. de weg gestemd. Na107 km. overnacht in best western hotel waar wij, omdat wij arme pelgrims zijn, een korting bedongen en gekregen! Na douchen en een bels frietje met frikandel met de beentjes omhoog en om 10.00uur slapen.
Woensdag 7 mei vanuit Lier 53 km. gefietst naar Aalst. Onderweg komen we steeds meer pelgrims tegen, tevens worden we door omstanders een 'Bien Camino' toegewenst. Het was vandaag een mooie route. In Aalst overnacht in een hotel dat net open was en gerund werd door , volgens ons, marokkanen. Heel gastvrij ! Na een paar pinten heerlijk gegeten en besloten morgen weer een langere route te maken. Dus 1/2 10 naar bed en donderdag vroeg uit de veren! Op naar Frankrijk.

Vandaag voor pensionado, zijn we erg vroeg opgestaan om een grote klapper te maken.
Na een goed ontbijt zijn we om half acht vertrokken.
De eerste 35 km met lichte tegenwind, maar droog, hebben we langs een meanderende rivier gefietst. ( de dender ). Door de vele begroeing konden we toch veel uit de wind fietsen. Heerlijk!!!!
De volgende 40 km waren heuvelachtig.
We reden Frankrijk binnen. Veel regen en wind. Je kunt je wel een voorstelling maken. Bergop met tegenwind. In mijn kleinste versnelling kon ik Kees net volgen. Wat kan die jongen stoempen!!!!
Ik laat me natuurlijk niet kennen. ( nee Bettie!!!!!!!).
Wat opvalt als je Frankrijk binnenfiets is dat het gedaan is met de mooie fietspaden ( hopelijk komen deze toch nog ).
Fietsen over landwegen, waar het rustig is met verkeer.
Veel grasland met boterbloemen waar dikbilrunderen grazen. Vaak met kalfjes.
Je kon aan de moeder zien dat deze kalfjes met de keizersnee ter wereld zijn gebracht. ( grote operatiesnee in de buik )
Na 2 jaar worden deze kalfjes geslacht om door ons ( barbaren) te worden opgevreten!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wie nog niet vegetarisch is zou het wel worden.
Na 35 km bergje op bergje af met tegenwind en takkeweer kwamen we aan in Tournai. Hier zijn we in een jeugdherberg beland. ( het moet niet gekker worden: pensionado's in een jeugdherberg!!!!!!)
Een klein kamertje met een stapelbed.
Ik heb Kees maar op het benedenbed laten slapen. Mocht hij uit bed vallen!!!!!

Tot zover het verslag van de eerste 3 dagen. We hopen in ieder geval op beter weer. Veel slechter kan het ook niet.
Tot het volgende verslag.

By by
Theo Kees

  • 09 Mei 2014 - 00:29

    Bettie:

    Hè hè, eindelijk gelukt! Het ziet er veelbelovend uit, afgezien van het weer dat nog niet erg meewerkt,
    het komt hier nu ook met bakken uit de lucht, de leuke mensen die jullie onderweg zouden kunnen tegenkomen, die staan al in de wacht.
    Ik ben super trots op jullie, nog niet helemaal ingefietst en dan al meteen een paar heuvels met tegenwind!!!
    Ik ben blij dat ik wat van jullie gehoord heb en dat de weblog werkt. Ik snap alleen niet dat de whatsApp met Kees niet werkt, wat gaat er nou mis Kees, snap jij dat?
    Hopelijk kom je er gauw achter.
    Intussen slapen jullie hopelijk al een tijdje. bij ons hebben de kleintjes eindelijk slaapzand in de ogen gekregen.
    het was een heftige avond voor Puk en Anne, ze hebben nu officieel verkering. Ik heb hun eerste kus vast kunnen leggen maar weet niet hoe ik die hierin mee ka n sturen.
    Nanou en ik nemen nog een wijntje op op deze heerlijke rust. Jongens ik wens jullie morgen een hele mooie dag en weet dat iedereen hier met jullie meefietst.







  • 09 Mei 2014 - 09:14

    Maria:

    Ja eindelijk nieuws, ik rwachtte dat jullie elke dag wel even zouden bloggen.
    Ik snap het niet helemaal, je schrijft dat je al een tijdje in frankrijk rondfiets en dan eindig je in Tournai? Dat is volgens mij Belgie, (Doornik). Jullie hebben toch niet het laatste stuk terug gefiets?
    Leuk om jullie beschrijving te lezen van de dingen langs de weg. De koeien de mensen die jullie gedag zeggen en wie had gedeacht dat er zoveel mensen onderweg zijn naar santiago.
    Wat ik ook heel graag wil weten is; "hoe zit het met de zadelpijn , valt het mee, valt het tegen. En doen jullie ook niet al te stoer voor elkaar? Genieten en rustig aan lijkt mij heerlijk, dat hoort er toch ook bij?
    Wij hebben gisteren ook een hele reis gemaakt, een trein reis van 9 uur heen en terug naar leeuwarden met onze vrijreizen kaartjes om een auto tent via marktplaats te scoren. Dan kunnen we strakjes in engeland confortabeler kamperen.
    We vinden het heerlijk via dit blog met jullie mee te reizen dus voor ons kunnen de berichtjes niet vaak genoeg zijn. Liefs van Maria

  • 09 Mei 2014 - 13:12

    Charles En Betsy:

    Hi Theo en Kees,
    Bedankt voor jullie verhaal! Boeiend om te lezen wat jullie allemaal tegen komen. En wij maar denken dat jullie
    met een klein tentje in je bagage op stap waren. Maar op deze manier is het voor twee pensionado's natuurijk wel zo relaxed! Vooral zo doorgaan! We zien uit naar de volgende berichten.

  • 10 Mei 2014 - 16:54

    Toon En Annie :

    Hallo Kees en Theo
    Hier is het "klote'' weer ,ik zou maar flink door fietsen tot je zon hebt .
    Leuk jullie zo te volgen .
    En Kees laat die Theo maar even een poepie ruiken .
    Veel plezier met z"n tweetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Eind mei wordt ik 65 jaar. Ik ben getrouwd met Susan en heb 2 kinderen en 3 kleinkinderen. Samen met vriend Theo Kezer ga ik fietsen van Engelen naar Santiago de Compostella, met als doel dingen , zoals werk etc, los te laten.

Actief sinds 18 Maart 2014
Verslag gelezen: 506
Totaal aantal bezoekers 10706

Voorgaande reizen:

05 Mei 2014 - 30 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: