zonnig onderweg naar Santiago de Compostella. - Reisverslag uit Saint-Sauvant, Frankrijk van Kees Janssen - WaarBenJij.nu zonnig onderweg naar Santiago de Compostella. - Reisverslag uit Saint-Sauvant, Frankrijk van Kees Janssen - WaarBenJij.nu

zonnig onderweg naar Santiago de Compostella.

Blijf op de hoogte en volg Kees

18 Mei 2014 | Frankrijk, Saint-Sauvant

Hallo allemaal .
Vandaag , zondag 18 mei zijn we na een rit van ong. 85km aangekomen in St. Sauvin in refuge Jacques. Na een stevig ontbijt in ibis budget ( waar theo en ik in een 2 persoonsbed hebben overnacht!!, wie weet wat daarvan komt???!!!)zijn we om 1/2 9 vertrokken voor alweer een zonnige rit. We kwamen al snel uit chattelerault. Nu nog door Poitiers! Ging prima een mooie route langs de rivier le clain.daarna via st. Benoit richting St. Sauvin. Op indicatie van een enthousiaste en zeer vriendelijke francaise hebben we een mooie alternatieve route door een natuurgebied gefietst. Ik merk, gezien de reacties van de franse bevolking, dat het met mijn frans zeer goed gaat! In de plaats Vivonne hebben we de refuge in st. Sauvin
geboekt waar we om 17.00uur aankwamen. Na 10 minuten kwam er iemand en hebben we afspraken kunnen maken voor slapen en eten. We kunnen zelf het bedrag voor de kosten bepalen. Het is hier, zoals bijna overal op de route heel stil. Ook vandaag weer prachtig weer gehad.
Au revoir Kees en Theo.

  • 18 Mei 2014 - 21:21

    Ton En Nel:

    Hey kilometervreters,

    Nou jullie hebben er zin in! Al flink wat kilometers in de kuiten.
    Lekker nu het weer en de omgeving allemaal wat aantrekkelijker is. En Kees, als jullie samen in een 2-persoons bed hebben geslapen, zul je op je beste frans wel gevraagd hebben: Voulez vous couchez......etc.
    Leuk ook dat jullie reizigers uit Budel zijn tegen gekomen. Goed dat ze de andere kant op moesten. Met mij is er eens een uit Budel meegefietst die is er nu nog.

    groeten en veel fietsplezier,
    Nel Ton

  • 19 Mei 2014 - 14:49

    Jetta:

    Hey Keesje (en Theo natuurlijk)!

    Klinkt allemaal super, het gaat jullie goed af!!
    Ik mis wel de foto's hoor, probeer mezelf een voorstelling te maken waar jullie uithangen nu ha ha!!

    Heel veel success verder, en tot de volgende kilometerstop!!

    gr jetta

  • 19 Mei 2014 - 15:29

    Martien En Tiny :

    Wat leuk dat jullie zo genieten en al zover zijn, petje af.
    Veel fiets plezier en geniet van alles wat je ziet en tegenkomt onderweg.
    Wij zijn net terug uit Capadocie een prachtige reis gehad. En hier is het ook prachtig weer.
    Geniet , en hou het stuur recht ook bij tegenwind.
    groetjes Martien en Tiny

  • 19 Mei 2014 - 19:14

    Frank Coolen:

    Wij zijn net als Martien en Tiny net terug uit Capedocie en hoogstwaarschijnlijk hebben we hun de afgelopen week verschillende keren gezien.
    Jullie hebben natuurlijk geen tijd gehad om in futuro-scoop (Poitiers) een filmpje mee te pikken .
    Niet erg want jullie reis is al futuristisch genoeg.
    Veel plezier de komende dagen , het gaat jullie vur de wind.
    groet van frank coolen

  • 19 Mei 2014 - 20:45

    Simon:

    Hey Theo,

    Nog steeds last van je armen?

  • 19 Mei 2014 - 21:33

    Nanne Muller:

    Hoi fietsers,

    Ik vind het fantastisch om jullie verslagen te lezen. Veel van wat jullie schrijven komt mij bekend voor. Als ik het zo zie dan valt voor jullie het weer wel erg tegen, dus knap dat jullie al zo ver zijn. In het laatste verslag las ik al 912 km. Dus jullie zitten bijna op de helft, maar het zwaarste moet nog komen. Maar las ik het goed zie dan is jullie conditie uitstekend. Dus jullie gaan het gewoon halen. Kees en Theo veel succes, mooi weer en na gedane arbeid hebben jullie wel een biertje verdiend, twee mag ook.

    Proost en bon voyage.

    Nanne

  • 19 Mei 2014 - 23:12

    Anja&Stef:

    Hallo Theo en Kees
    het is steeds weer leuk te lezen waar jullie je bevinden en hoe het gaat en waar je overnacht en eet en drinkt en hoe het met de conditie en de zadelpijn gaat. En meer van zulks ! Wij hebben niks meer van de rode plekjes vernomen? Zijn die verdwenen of zijn jullie tere achter-bipsen-huidjes intussen helemaal dóór gereden?
    ( Hadden jullie daar óók speciale tubetjes voor ??? )
    Theo, - gaat 't slapen intussen ook 'n beetje beter, - of nog steeds last van "nachtelijk onrustige armen "?
    ( Wij weten dat slapen voor Kees nóóit geen probleem is geweest !)
    En, - zoals meerdere mensen al gevraagd hebben - willen we bij het volgende verslag ook een aantal foto's zien, - zodat we 'n nóg beter beeld krijgen van jullie ontberingen en genietingen !!
    Heel veel plezier / fietsgenot / verdieping / lol / mooie ontmoetingen / en meer van zulks . . . .

    Anja&Stef


  • 20 Mei 2014 - 00:29

    Maria:

    Jaaaaaa, foto's en een kaartje met de route en dan aangeven waar jullie zijn., en vooral het aantal kilometers dat jullie hebben afgelegd. Hebben jullie eigenlijk een kilometer teller bij je?
    Dat twee persoonbed daar was je al bang voor he theo? Viel het mee?
    Die rusteloze armen daar heb ik ook last van als ik teveel in de tuin heb zitten wroeten. Ik denk dat het komt door overbelasting van je armen, je denkt natuurlijk dat je benen het meest te verdragen hebben maar je armen hebben het ook zwaar. Je zit op zo'n sportfiets toch altijd wat over het stuur gebogen en je armen moeten dan iets doen wat ze niet gewend zijn namelijk je bovengewicht opvangen en al lijkt het geen inspanning, voor je armen is het wel degelijk hard werken. Dus misschien kuin je ze wat ontzien of wat rechterop gaan zitten (ik bedenk maar wat hoor.)
    Veel plezier maar weer jongens voor zulke oudjes zijn jullie hardstikke stoer. Maria
    En blijven schrijven.....

  • 20 Mei 2014 - 09:50

    José:

    Hartstikke goed en geweldig, dat fietsen van jullie! Leuk ook om het via deze site te kunnen volgen. Hier op Kos wordt ook veel gefietst, maar dat zijn natuurlijk maar kleine afstandjes vergeleken bij wat jullie doen.
    Overigens fiets ik zelf nog maar niet hier die bergen op, maar ik houd het bij kleine eindjes wandelen. Ook leuk! Heel veel succes en lekker weer!

  • 20 Mei 2014 - 15:59

    Frank:

    Hé Kees (en Theo natuurlijk),

    Ik was vanmorgen weer op de fiets naar het werk (dat jij allaaaaaaang vergeten bent!) en in gedachten fietste ik een stukkie met jullie mee. Ik vind het echt geweldig wat jullie doen en ik wens jullie heel veel succes met het vervolg van jullie monsterrit. Dat tweepersoonbed went op een gegeven moment wel Kees, alleen die behaarde benen naast je hè...?

    Groeten,
    Frenk en Henk (bedrijfsbureau KIW)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Eind mei wordt ik 65 jaar. Ik ben getrouwd met Susan en heb 2 kinderen en 3 kleinkinderen. Samen met vriend Theo Kezer ga ik fietsen van Engelen naar Santiago de Compostella, met als doel dingen , zoals werk etc, los te laten.

Actief sinds 18 Maart 2014
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 10705

Voorgaande reizen:

05 Mei 2014 - 30 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: