nog steeds onderweg naar santiago de compostella - Reisverslag uit Royan, Frankrijk van Kees Janssen - WaarBenJij.nu nog steeds onderweg naar santiago de compostella - Reisverslag uit Royan, Frankrijk van Kees Janssen - WaarBenJij.nu

nog steeds onderweg naar santiago de compostella

Blijf op de hoogte en volg Kees

20 Mei 2014 | Frankrijk, Royan

Maandag 19 mei. Vandaag een rit van 75km naar St.Jean-d'Angely. Na een leuk verblijf in St.Sauvin in refuge St. Jacques vanochtend om 1/2 9 weer op onze zadels geklommen. Het weer is zonnig en iets meer wind uit het oosten. Een mooie en afwisselende rit, o.a door het Foret d'Aulnay. Toen wij het stadje Aulney binnenreden zagen we niets anders dan vervallen huizen, echter gelukkig bleek het stadje nog een andere kant te hebben. We hadden nl. honger en alleen nog water , kauwgom en 1 perzik bij ons. Tot onze verbazing kwamen we echt een kebab-eettentje tegen !!!! Dus direct van de zadels af en op het terras in de zon een heerlijke eetpauze gehad. In St. Jean d'Angely zullen we overnachten in een abdij voor slechts € 24,00. Prima kamer met douche en toilet. Na een verfrissende douche ligt Theo te snurken, maar ja dat ventje is ook 3 Jaar jonger dan ik, Dus hij zal het wel nodig hebben! Vanavond gaan we nog een pilsje drinken en een kleinigheid eten. Na ons 2e pilsje trok de lucht helemaal dicht en begon het te onweren en regenen. Tussen de druppels door in een supermarkt wat te eten gehaald en 's avonds na een fles wijn en nog wat franse kaas gaan slapen. Morgen slapen we wat uit want de rit naar ROYAN ( niet Rouen zoals ik eerder heb vermeld!) is slechts 60 km. Vandaar gaan we 21 mei met de pont over de Gironde voor een traject langs de kust. Op deze route bevindt zich o.a de plaats Hourtin plage waar Susan en ik met de kinderen ergens in de vorige eeuw nog vakantie hebben gevierd.
Dinsdag 20 mei.
Vandaag al klimmend met zo nu en dan een spatje regen, zonder wind !, tussen de wijnvelden door naar Royan. Overnachting in hotel Pasteur. Op dit moment is het zonnig weer, dus we hopen hier ook morgen van te genieten.
Even een speciale boodschap voor mijn oud kollega's: Ik denk niet aan werk maar wel aan jullie!! Voor mij is het heel hard werken maar op een totaal andere manier. Doe allemaal goed je best en over een x-tal jaren zijn jullie aan de beurt om eventueel een zelfde fantastische ervaring mee te maken!!
Salutations codiales Kees & Theo

• 20 Mei 2014 - 22:59

Toon En Annie:

Hallo Kees en Theo
    En mannen hoe is het met de blaren op de billen ??
    Het lijkt me onwijs leuk ben benieuwd als jullie weer terug zijn .
    Wij gaan morgen op vakantie en wensen jullie nog heel veel succes .
    En Kees alvast van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag we gaan er een borrel op drinken .
    Heel veel succes en nog veel plezier .
    Groetjes Toon en Annie

• 20 Mei 2014 - 23:15

Harry & Joke:

Dit is de ware GV Spirit: doorzetten en vooral ook genieten.
    Knap heren, veel succes voor de volgende route.

• 20 Mei 2014 - 23:52

Carien:

Jullie gaan sneller dan de planning. Kees zei me nog voor hij vertrok, " we gaan voor 65 km. per dag". Dus zo rustig aan is het niet geworden, tot nu toe.
    Maar het loopt gesmeerd zoals we lezen. Houden zo.
    Groet van uit een mooi maar nat Coimbra in Portugal.
    Herman&Carien.

• 20 Mei 2014 - 23:59

Jan & Maria Verkampen:

hou zo vol, nog ff doortrappen.
    succes

• 21 Mei 2014 - 10:40

Charles En Betsy:

Hoi Theo en Kees,
    Goede vorderingen! We volgen het met de atlas erbij! Succes voor het vervolg! Groetjes uit Loosbroek,
    Charles en Betsy

• 21 Mei 2014 - 16:11

Ine :

Vind het gewelldig stoer van jullie (niet meer zo piep). Vind het heel leuke verslagen lees ze iedere dag met plezier. Ben wel blij dat ik het niet hoef te doen.Ga meer voor de E-bike.
    Groetjes en heel vee succes.

• 21 Mei 2014 - 20:25

Kristin En Ad Te Polen:

Theo en Kees.
    Wij volgen jullie als we internet hebben nu we in Polen zitten.. Tot op heden zijn we zeer getroffen in pos zin door jullie doorzettingsvermogen met al die tegenwind en regen. Ga zo door!,
    Kees alvast een prettige verjaardag.
    Groeten uit een warm en zonnig Polen.

• 05 Juni 2014 - 16:16

Nanny:

Hai Keessie en Theo,
    Ja dat jij altijd een bere conditie had wisten we wel Kees!
    Dus ondersteun theo waar je kunt.
    Ik lees met veel plezier jullie verslagen.
    Superleuk!

veel fietsplezier nog.