met regen nog steeds onderweg - Reisverslag uit Lacanau-Océan, Frankrijk van Kees Janssen - WaarBenJij.nu met regen nog steeds onderweg - Reisverslag uit Lacanau-Océan, Frankrijk van Kees Janssen - WaarBenJij.nu

met regen nog steeds onderweg

Blijf op de hoogte en volg Kees

21 Mei 2014 | Frankrijk, Lacanau-Océan

Woensdag 21 mei.
Vandaag 100 km gefietst van Royan naar Lacanau-ocean. Heel veel regen!! Gelukkig geen wind van betekenis. Dit slechte weer hadden wij in deze omgeving niet verwacht maar het is niet anders. Na vertrek uit ons hotel zijn we met de pont de Gironde overgestoken. Tot aan Carcans plage regen , daarna werd het droog en later kwam zelfs de zon nog tevoorschijn. Dus op een gegeven moment de regenpakken uit! Vanaf de pont is dit deel van onze pelgrimage een vrij saaie route met alleen maar bomen,bomen, en jullie begrijpen het al heel veel bomen. Gezien het huidige weer kunnen wij niet geloven dat in dit gebied bosbranden zullen uitbreken. Tussen de middag hebben wij ergens aan de atlantische kust onze lunch gebruikt onder een afdak van een een of ander rode kruisgebouw. Het onweerde en de regen kwam met bakken naar beneden.
Onze lunch bestond uit een heel frans tarwebrood afwisselend belegt met camembert en heerlijke pate welke wij onderweg in een supermarkt hadden aangeschaft.
Hourtin plage in de regen viel tegen, niet de moeite waard om een nostalgische foto te maken. In hourtin plage hebben we overlegd wat te doen, stoppen in hourtin village (extra 12km en de volgende dag weer extra 12km) of door naar lacanau-ocean. Wij kozen voor de laatste optie zodat wij voor alle zekerheid in Hourtin reeds een hotel in lacanau hebben besproken. Wel wat duurder dan anders maar we vonden dat we dat na deze dag wel verdiend hadden. Om 1/2 6 kwamen we aan en hebben direct onze natte kleding in de zon (jaja!!) laten drogen. Na de gebruikelijke douche en het doen van de was hebben we ons tegoed gedaan aan een cheeseburger met frites en een ( oh nee) 2 pressions ( voor de niet francofielen onder ons dit zijn 2 pilsjes).
Wij vinden het onbegrijpelijk dat we vandaag onder deze barre natte weersomstandigheden toch 100km gefietst hebben, maar het is niet anders de moraal en de conditie is uitstekend.
A demain Kees&Theo.

• 21 Mei 2014 - 22:29

Frank Coolen:

Als ik het goed begrepen heb, hebben jullie eerst een ongebruikele douche gehad van een aantal uren om vervolgens een gebruikelijke douche te nemen ipv een warm bad met de nodige com-pressions.
    Chapoo ondanks dat "t nie vur de wind ging.
    Ik las toevallig gisteren dat er een tentoonstelling in de Helmondse Lambertus-kerk is van ne Hellemonder die deze reis te voet gedaan heeft.
    Deze tentoonstelling is te bekijken tot 27-9-2014 ,dus ge hoeft oe eige nie te haoste.

Ge ken't now merge ok un duik neme in de Atlantic of moete dan ok nog zo'n 100 meter duine klimme!

Groet Frank

• 21 Mei 2014 - 22:31

Frank Coolen:

Chapoo ondanks dat "t nie vur de wind ging.

Groet Frank

• 21 Mei 2014 - 22:52

Jan & Miriam :

Bonsoir Kees & Theo, jullie hebben een flinke spurt gemaakt. Mooi zo, die kilometers hebben jullie te pakken. Wij zijn noodgedwongen gestrand in Saintes. De remmen van de fiets van Miriam waren stuk. Hebben zo'n 15 km met kapotte remmen gefietst, net zoals jullie in de stromende regen. Omdat het nogal duurde voordat we een fietsenmaker hadden gevonden en het bleef plenzen maar ervoor gekozen om in Saintes te blijven. Gelukkig een mooi stadje waar we in de jeugdherberg zitten. We zullen jullie nu zeker niet meer "inhalen". Maar we hebben iig jullie blog gevonden, zodat we jullie nu ook digitaal kunnen volgen. En goede tips blijven welkom hè!!
    Goede tocht van ons gewenst en wie weet waar we elkaar nog treffen.
    Sportieve groeten van Jan & Miriam

• 22 Mei 2014 - 08:22

Thijs Van Oord:

Twee helden uit Engelen,geweldig mannen !!!!Ik lees met veel plezier jullie reisverslagen, en zoals altijd na een fikse inspanning kijk je s,avonds onder het genot van een biertje of wijntje toch voldaan weer terug op alle ontberingen van die dag.De motivatie.de mentaliteit,je karakter geeft je extra kracht om deze fietsmarathon te doen slagen. In Engelen hebben ze al een commissie opgericht voor een mogelijk standbeeld voor jullie, het is niet bekend of er in het verleden Engelaren geweest zijn die dit ook volbracht hebben.
    Dus Theo & Kees, op naar de Spaanse zon, wanneer is het Bijltjesdag, d.w.z. wanneer zit de helft van de afstand erop ?
    Succes verder boys!!
    groet Thijs

• 22 Mei 2014 - 10:57

Tim Kezer:

Kebab, frites, hamburgers, cheeseburgers, bier en wijn. Hoezo afzien? Veel plezier en eet smakelijk!
    Gr. Tim

• 22 Mei 2014 - 21:43

Marten Wesselius:

Hallo Theo, collega pensionado en P.I.Z cursist,

Was even vergeten door alle drukte als nieuwe pensionado om jullie verslagen te gaan lezen. Meteen maar alles even doorgenomen. Zeer lezenswaardig en geeft een goed beeld van de voortgang. Wat een regen telkens en toch blijft het leuk en positief. Geweldige prestatie zo samen en alles wat zo kunt beleven.
    Jullie komen nu een gebied dat wij ook een beetje kennen. Veel dennenbossen, niet al te veel reliëf en let maar eens op al de wilde zwijnen die er ook voorkomen. In de berm is vast veel graafwerk en mogelijk de dieren zelf te zien. Zeker 's morgen en dan wat vroeg uit de veren.
    Geniet er van en we lezen wel weer eens een gedeelte. Wij gaan zondag in noordelijke richting Zweden.

tot lezens en veel plezier onderweg met wat beter weer,

groet Marten en Elly

• 23 Mei 2014 - 11:04

Nanne Muller:

Kees en Theo,

Geweldig om jullie verhalen en vorderingen te lezen. Ik zie het beeld voor me, in de regen en ploeterend tegen de hellingen op. In de komende dagen gaan jullie langs de kust verder en ik hoop voor jullie voor de wind.
    Ons adagio tijdens de tocht was niet klagen maar dragen. Dat is op jullie zeker van toepassing met al die regen. Volgens de kenners komt er mooi weer aan en dat hebben jullie dubbel en dwars verdiend.
    Kees, zondag ben je jarig en Hanneke en ik wensen je een fijne dag en drink er een of twee of meeer met Theo op deze dag.
    Veel fietsplezier en hou je taai. Jullie doen het fantastisch.

Groetjes,

Hanneke en Nanne

• 24 Mei 2014 - 14:39

Boudewijn:

Petje af!! groet, Boudewijn

• 24 Mei 2014 - 23:56

Cecile:

Hey lieve bijna jarige Kees en Theo die dan zomaar een hele dag naast een feestvarken mag fietsen!

Kees, mag ik er vanuit gaan dat jij morgen de hele dag op een versierde fiets rond "tourt"?

Geniet van weer een mooie dag, ook al schijnt niet altijd de zon en heb je af en toe kl... weer, het blijft natuurlijk een geweldige ervaring.

een hele fijne verjaardag!
    Liefs, Cecile

• 25 Mei 2014 - 07:57

Harry En Joke:

Dag Theo en Kees
    Kees, van harte proficiat met je verjaardag.
    Dit jaar heb je wel een hele uitdagende sportieve manier gevonden om je verjaardag te vieren!
    Wij wensen jou en Theo een hele zonnige fijne goede (fiets) dag toe
    Wij zullen vandaag op, jouw verjaardag en jullie prestaties, proosten.
    Groetjes

• 25 Mei 2014 - 08:45

Ton En Nel:

Goedemorgen Kees en Theo,

Kees gefeliciteerd!
    Fietsend jarig in Noord Spanje, een mooier cadeau kun je je niet wensen. Maak er een gezellige dag van met een extra wijntje vanavond.

en Theo, hij heeft vandaag wel een duwtje in de rug verdient

gr Ton Nel

Hartelijk gefeliciteerd!!!

• 25 Mei 2014 - 23:40

Nanne Muller:

Kees,

Nogmaals proficiat en nog vele jaren.

Hanneke en Nanne

• 25 Mei 2014 - 23:50

Jeanneke De Vries:

Hallo Kees en Theo, vanaf vandaag hebben jullie er een nieuwe fan bij hoor. Maar op de eerste plaats Kees van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Zojuist heb ik Bas en Loes gesproken, net terug van vakantie en die waren zo vriendelijk mij de link naar deze site door te zetten. Ik had al gehoord dat alles naar wens verloopt en vanaf nu kan ik het dan ook zelf lezen. En 100km in de stromende regen is volgens mij een geweldige prestatie. Nou ik kijk nu al uit naar jullie volgende verslag. Veel plezier samen, groeten uit Tilburg.

• 25 Mei 2014 - 23:56

Anjo:

Hallo Kees,

Nog op 't nippertje: hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!

Ik hoop dat je een fijne dag gehad hebt en wens je nog vele fijne fietskilometers samen met Theo onderweg naar Santiago.

Groetjes, Anjo