uiteindelijk weer wifi en nog onderweg naar santia - Reisverslag uit Los Arcos, Filipijnen van Kees Janssen - WaarBenJij.nu uiteindelijk weer wifi en nog onderweg naar santia - Reisverslag uit Los Arcos, Filipijnen van Kees Janssen - WaarBenJij.nu

uiteindelijk weer wifi en nog onderweg naar santia

Blijf op de hoogte en volg Kees

27 Mei 2014 | Filipijnen, Los Arcos

Wij zijn nu in los arcos en eindelijk weer een mogelijkheid een verslag te versturen!
Allereerst voor alle mensen die aan mijn verjaardag hebben gedacht: hardstikke bedankt voor jullie felicitaties. We hebben inmiddels alle reacties weer kunnen lezen. Hartverwarmend zoals jullie meeleven met onze , wij mogen wel zeggen "kwa" weer , barre tocht.
Donderdag 22 mei: 80 km van lacanau-ocean naar belin-beliet. Vanuit lacanau-ocean nog de atlantische route gevolgd tot aan grand grohot-ocean. Voorlopig genoeg pijnbomen gezien. Ton ( clement) vooor jou ligt hier genoeg hout om de hele wereld van beelden of andere sculptures te voorzien! Wij zijn landinwaarts via Ares en Andernos, bigamis gestopt in Belin-beliet. Hartelijke ontvangst in verlopen hotel/herberg. Eigenaar is van origine portugees, dus al gauw klonk christina branco door de gangen. Theo en ik hebben ieder een eigen slaapkamer met 2persoonsbed, toilet en douche ergens op de gang. De eigenaar heeft voor ons een heerlojke visschotel gekookt welke woj met wijn en beood verorbert hebben. Toetje: warme camembert met peterselie en knoflook en brood, HEERLIJk!!!! Vandaag was het weer redelijk, weinig last van de wind omdat we aardig beschut gefietst hebben. De laatste 10 km helaas weer regen maar dat mocht eigenlijk geen naam heben. Na een kleine wandeling door het uitgestorven dorpje naar bed, morgen weer een nieuwe dag.
Vrijdag 23 mei. 69 km naar onesse et laharin. Vandaag helaas weer regen en wind. In moustey onderweg weer iemand ontmoet die wij al eerder hadden gezien. Een man alleen die blij was even met anderen te kunnen praten en koffie drinken.bij het 1000 km punt naar santiago de vompostella is deZeman met ons meegefietst waar wij na een hele saaie routin onesseet laharnais onderdak hebben gevonden on een auberge voor pelgrims. 's avonds inkopen gedaan en gekookt , heerlijk gegeten.
Zaterdag 24 mei: 71km naar Peyehorade. Vandaag met regenpakken aan vertrokken. In de loop van de dag klaarse het gelukkig op dus geen regen meer en regenpakken uit, heerlijke zon , geen wind en een leuke route!! Bij een "deviation"(=omleiding, haha) toch een poging gewaagd wr door te komen met als resultaat vastgelopen wilen en schoenenmet 5cm vette klei. Met houtjes alle klei verwijderd en toch maar de de deviation gevolgd. Dat pakte uiteindelijk heel goed uit want tojdens het nuttigen van onze lunch op een bankje in Dax bleek onze lunchplek op deroute te liggen. Na een paar klimmetjes van 6% en na 22 km aangekomen in Peyehorade, onze laatse stopvoor de rit naar St.Jean Pied de Port van morgen. Op deze avond een leuke chambres d'hote waar we champignonsleague finale op een schermpje van 30cm een fles wijn etc. hebben gekeken.
Zondag 25 mei: 75 km naar St. Jean Pied de Port.
Vanochtend tijdens het ontbijt 2 dames ontmoet uit Heeswijk-dinther ontmoet die nota bene de hele familie van theo en nog vele andere mensen kenden.
Vandaag met regen vertrokken.ondanks het feit dat ik vandaag jarig ben en hele leuke berichten op mijn telefoon heb ontvangen,zelfs een aubade van Loes,Bas en Luuk vanuit Ibiza, toch een mindere dag. Niet goed opletten op de routebeschrijving betekent extra km en extra klimwerk. Uiteindelijk toch in St.jean pied de port aangekomen en een slaapplaats kunnen regelen in een pelgimsgite, stapelbedden etc . in een kelder. Ook Rob Schuurman, de man waarover ik eerder melding heb gemaakt kwamen we hier weer tegen, alssok de 2 dames uit heeswijk-dinther. In deze plaat komeen veel
Pelgrims samen die of reeds onderweg of hier beginnen aan de tocht naar Santiago de Compostella. Samen met de dames gezellig gegeten met als desert voor mij door de patron geregeld met een kaarsjes zodat de hele zaak lang zal ze leven heeft gezongen.
Maandag 26 mei: 65 km maar urroz villa (SPANJE!!!!). Ook vandaag met regen vertrokken. Eerst een zware klim naar 1057mtr hoogte. In de regen, mist, wolken en kou. Om 2 uur klaarde het op en kwam de zon!!!!!!!! In het plaatsje Eero heerlijk in de zon een sappige spaanse sinasappel gegeten en vandaaruit een hele mooie route ( om pamplona heen) naar urro-villa, waar volgens de borden een hotel was. Bij navraag was dit hotel gesloten maar een behulpzame spaanse mevrouw bracht ons naar een huis wat ook hotel bleek te zijn waar tot onze verbazing de 2 Dames uit Heeswijk-Dinther zich ook hadden gemeld! Voor €50 met ontbijt en voor €16avondeten prima hotel. Nu hadden we ook even de tijd om order opzaken te stellen zoals de was doen, regenkleding drogen, douchen, scheren etc. Het is nu 5 Uur on de middag en we gaan ervan uit dat we vanaf vandaag alleen maar zon zullen hebben. Nog 700km te gaan dus om 20.15uur te bed en op naar de volgende dag.
Dinsdag 27 mei:73km naar Los Arcos. Na een heerlijk ontbijt HOI HOI met ZON vertrokken en hiervan extra genoten.Onderweg heerlijk in de zon genoten van onze lunch en tijdens de route genoten van de indrukwekkende omgeving van prachtige vergezichten, rotsformaties, wijnvelden, olijfbomen.
In los arcos on een refuge ingecheckt en het stadje verkent. Ook nu weer , geheel onverwacht ontmoeten we weer de dames uit heeswijk-dinther waarmee wij samen met een duitser, die wij eerder hadden ontmoet, 's avonds buiten heelijke hebben gegeten.
Ontzettend fijn weer een internet mogelijkheid te hebben om , diegenen die ons volgen, weer te kunnen informeren.
Algemene opmerking:
Het is voor ons onvoorstelbaar dat we in 3 weken ruim 1600kmhebben gefietst zonder physieke en mentale
problemen, want het is voorwaar geen kattepis!!
Morgen zal Theo over de eerste 3 weken een evaluatie schrijven.
Adios Kees & Theo.

• 27 Mei 2014 - 23:02

Ceciliaaa:

Ha Kees en Theo,

Fijn om iets te horen, of liever gezegd lezen natuurlijk. Na dagen stilte is het dan extra leuk om jullie avonturen te lezen. Maarre ... toevallige ontmoetingen met 2 dames? Is dat allemaal wel toeval?
    Het is zeker geen kattepis wat jullie doen, hartstikke goed!

Blijf fietsen en hopelijk nu zon, zon en zon!

groetjes, Cecile (en ook ik ben bijna mijn tas aan het pakken, nog effe!)

• 27 Mei 2014 - 23:07

Susan:

Lieve schat en ander schatje kei trots zijn wij op jullie, rustig aan nu en genieten en "kwa weer " is het hier nu heel nat, het komt er met bakken uit, dus ook wij ontkomen niet aan flinke buien, alleen pak ik dan de auto als ik weg moet.
    Hou vol, nog heel veel fietsplezier en tot het volgend telefoontje
    Xxxx susan

• 28 Mei 2014 - 00:05

Bettie:

Zijn die dames nu elke keer sneller dan jullie? Hoe krijgen ze dat voor elkaar terwijl wij twee van die sterke kerels van mannen hebben. Vanaf nu wordt het alleen nog maar genieten.
    Doe dat ook hè dan zijn jullie alle zware beproevingen snel vergeten. En Theo, ik mag wel opschieten in de tuin want ik ben nog steeds niet overal geweest en ik heb zo'n gevoel dat je er zo weer bent.
    Een hele fijne dag morgen we drinken er morgen een op jullie bij Tinie want die is jarig.
    Kees jouw verjaardag wordt hier nog gevierd hè, kusjes voor beiden, maar natuurlijk in het bijzonder voor mijn alle liefste schat!

• 28 Mei 2014 - 07:26

Carien:

Het zijn al heel wat kilometers die er op zitten. Chapeau!! De zon gaat schijnen dus het zal jullie makkelijker af gaan. Een zonnetje op de rug voelt beter, dat geeft de beentjes weer energie. Jullie komen nu in een voor ons wandelaars bekend stuk. Het gaat mooi worden. De dames blijven om jullie heen draaien, of jullie om de dames! Wel gezellig.
    Jongens volhouden en genieten, het gaat nog heel bijzonder worden.

• 28 Mei 2014 - 09:05

Wietke:

Wat zijn het toch mooie verhalen om te lezen. Heel veel succes nog. Jullie zijn er bijna.
    Super gewoon. Wietke.

• 28 Mei 2014 - 10:11

Janny:

Hee hoi Kees en Theo,
    Allereerst Kees gefeliciteerd ng met je verjaardag.!
    En dan beide taaie rakkers gefeliciteerd dat jullie frankrijk zo goed zijn doorgekomen ondanks het slechte weer!
    En geen benen als cementblokken en geen kont van slechte silliputty en nog steeds geen pap in de knieeen! Shapo!
    Met plezier fiets ik met jullie mee en zie telkens uit naar een nieuw bericht..
    Ik hou uiteraard in mijn eigen reisverslag bij hoe ver en wanneer jullie ergens arriveren ...
    En wat blijkt : Op dag 21 zijn wij net als jullie gearriveerd in St Jean Pied de Port! Terecht trots kun jullie zijn...Echt geen kattepis..
    En leuk dat je telkens dezelfde mensen tegenkomt, herken dat : er ontstaat een heel circuit van wie en waar iemand is..met leuke bijnamen die wij er dan bij verzinnen en soms van de fiets vielen van het lachen.
    Maar....maintenant .. signores, het echte werk gaat nu beginnen, heel erg veel zweet, snot is coming (spreek uit ervaring) als een lint achter jullie aan . Inmiddels hebben jullie dat al mee mogen maken als jullie de Roncesvalles getrotseerd hebben.
    Ik wens jullie hele mooie afdalingen, prachtige vergezichten, een lekker zonnetje , geen regen en auberges zonder snurkers, rochelaars en stinkers en natuurlijk veel fietsplezier.
    Hartelijke groet Janny

• 28 Mei 2014 - 11:21

Anja&Stef:

Het is heel leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen.
    Kees, - wij hebben ook nog geappt voor jouw verrjaardag, -
    maar vlgs mij heb je dat niet gezien, - dus bij deze. Hiep hiep
    Hoera met terugwerkende kracht.("t was tóch al 'n klote-dag!)
    Fijn om te lezen dat je nu aan het mooiste stuk gaat beginnen
    én dat de zon erbij schijnt!! Heel veel sukses en plezier !!!
    Anja & Stef

• 28 Mei 2014 - 13:13

Ad En Kristin:

Ha die mannen: Dzien dobry uit de hoge Tatra, grens Slowakije/Polen.

Nou die evaluatie van Theo zien wij met belangstelling tegemoet!

Dat geeft de burger en boerenzoon moed, wat zon en al zo'n eind op weg. Knap hoor!
    Kees op jouw verjaardag hebben we hier natuurlijk stevig gedronken...het was hier wel knap heet, hebben alle twee een rode kop, nee niet alleen van die drank.

Hoewel jullie er flink de vaart in hebben denk ik toch dat wij eerder weer thuis zullen zijn, zodat we jullie met open armen kunnen ontvangen. tot die tijd, veel plezier, goei weer en goeie kuiten toegewenst.

De groeten ook van Adje m,n schatje,
    doeeeeeiiiiiiiiiii, Kristin

• 28 Mei 2014 - 18:05

Charles En Betsy:

Ha die Theo en Kees!
    Wat een belevenissen weer! Gelukkig dat je nu eindelijk de zon ziet! We worden jaloers! Hier regent het pijpenstelen! Heel Nederland vlucht weg vanwege het weer, zo met het hemelvaartweekend voor de deur.
    Kilometers file dus, maar daar hebben jullie mooi geen last van. Wij trouwens ook niet.
    Leuke tocht verder! We kijken uit naar de beloofde evaluatie.
    Groetjes, Charles & Betsy

• 02 Juni 2014 - 12:58

Dick Dekkers:

Hallo beste Kees en Theo.

Wie die beste Theo is weet ik niet, (moet ook een vrome man zijn) maar ik vond het bij voorbaat meer verantwoord dat Kees onder leiding deze pelgrimmstocht zou gaan maken. Want bij mij op de kappersstoel heeft Kees soms sterke verhalen over luidruchtige carnavalfeesten, zeltochten, ed. Vaak dacht ik dan "indien die Kees de waarheid spreekt , dan moet hij nu toch heftig beginnen te transpireren" maar hij bleef altijd droog en ook ontstond er geen transpiratie op zijn voorhoofd! Maar ,.... nu ik deze reisverslagen lees, slaat mijn persoonlijke argwaan om in een diep respect voor deze 2 pelgrims die alle weeromstandigheden trotseren, inmiddels dik 1000 km hebben afgelegd ,nog over een goede moraal beschikken en,..... met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid deze tocht gaan volbrengen.

Kees bij de eerstkomende knipbeurt neem alle reiservaringen graag voor waar aan!

Hartelijke groeten en succesvolle voorzetting!

Dick Dekkers