Onderweg naar Santiago - Reisverslag uit Compiègne, Frankrijk van Kees Janssen - WaarBenJij.nu Onderweg naar Santiago - Reisverslag uit Compiègne, Frankrijk van Kees Janssen - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Santiago

Blijf op de hoogte en volg Kees

11 Mei 2014 | Frankrijk, Compiègne

Vrijdag 9 mei zijn we vertrokken vanuit Tournai(Belgie) naar Cambrai(Frankrijk!) waar wij na67 km aankwamen. De rit van vandaag begon langs de Schelde en daarna het Franse glooiende landschap en bossen. Op een zeer onverwachte plek midden in de bossen in de zon genoten van een kop koffie. Na aankomst in Cambrai via de vvv een schitterende chambre d'Hote geboekt. Wat een verschil met Tournai!!!. foto's van dit verblijf volgen nog.
Zaterdag 50 km gefietst naar st. quentin. Veel regen en harde tegenwind en onderweg nergens een mogelijkheid een kop koffie te drinken. Wij vonden het vandaag na 50km mooi geweest en hebben ingeboekt in Ibis budgethotel. Na douchen hebben we 2 1/2 uur
liggen pitten, HEERLIJK !!!!. Na een grote pils en een heerlijke pizza hebben we 's avonds onder het genot van een fles wijn en chips naar het songfestival gekeken. Zijn wel benieuwd naar de reacties in nederland. Morgenochtend bijtijds op voor een nieuwe fietsdag.
Zondag 11 mei om 1/2 9 vetrokken voor een rit van uiteindelijk(helaas omgereden) 80 Km. Onder wisselvallige weersomstandigheden (regen en zon) met nog steeds een stevige zuidwestenwind door een afwisselend frans landschap gefietst met zowaar een cafe gevonden waar we van een sjacherijnige waardineen kop koffie "geserveerd" kregen. Het was een dag met regenpak aan en regenpak uit. We hebben begrepen , en ook al een heel klein beetje gemerkt ,dat de wind meer uit het westen gaat komen. Als het goed is zal vanaf a.s woensdag de wind meer uit het noorden komen. Wij kijken ernaaruit!! In Compiegne weer een ibis budgethotel geboekt en na een kebab met frites en later nog een franse koffie ten een pils weer met de beentjes omhoog en weer plannen voor de dag van morgen.

Nog even een paar dingen te vermelden door mij. ( theo )
Wat betreft zadelpijn gaat het eigenlijk best goed. Kees heeft een paar rode plekjes op zijn billen en ik onder mijn liezen. Iedere dag behandeling door uierzalf doet wonderen. We hebben er dan ook niet veel last van.
Het slapen gaat wat mij betreft minder goed als thuis. Ik heb al een paar nachten dat ik niet weet waar ik mijn armen neer moet leggen. Ik zou ze wel willen afschroeven en naast mijn bed willen leggen. Zou het zo kunnen zijn dat mijn armen zich tegenover mijn benen veel minder belangrijk voelen??
Kees geeft aan steeds prima te slapen.

Wat het songfestival betreft hoeven de criticasters, waaronder veel zogenaamde kenners,nooit meer om hun mening over het liedje te worden gevraagd wat mij betreft.

Tot slot nog iets over het fietsen:
We voelen ons iedere dag sterker worden. Het is natuurlijk ook een geweldige training iedere dag. Nog wel iets te vroeg voor de bergen maar laat ze tegen die tijd ( ongeveer 14 dagen ) maar komen.

Tot het volgende verslag, ook nu weer na drie dagen fietsen.

Groetjes,

Kees en Theo

  • 11 Mei 2014 - 22:55

    Thijs Van Oord:

    Ha die Kees en Theo, wij zijn ook weer thuis !!!!

    heb jullie eerste reisverhalen gelezen ,ook uitdagend en af en toe afzien .zeker wat het weer betreft.
    Het blijft in tegenstelling tot onze reis en voorbereiding voor jullie elke dag maar afwachten waar je nu weer onderdak kunt vinden,nog effe doordauwen en het regenpak kan uit en de korte broek aan of nog niet ?
    Ik heb zelf 2 rustdagen ingebouwd de 3e en de laatste dus toch nog 90 km gelopen met mijn nog steeds pijnlijke achillespees daarbij ook nog een behoorlijke verkoudheid opgelopen die met bier en wiskey niet overging.We zullen jullie en onze verhalen tzt gezellig uitwisselen,in ieder geval veel succes verder samen.
    groet Thijs

  • 12 Mei 2014 - 00:31

    Susan:

    Hou de moed er in hoor, en kun je niet in een thermoskannetje koffie meenemen voor onderweg? Woensdag wordt het weer beter! Heerlijk windje in de rug en wat hogere temperaturen, fijn idee he? Goed blijven smeren de pot is groot genoeg. Veel liefs, susan

  • 12 Mei 2014 - 12:11

    Boudewijn:

    Ha die Kees (en Theo, maar die ken ik niet),
    Heb nu pas door, dat jij degene bent van die mysterieuze reisverslagen van een fietstocht richting Santiago. Wanneer denk je daar aan te komen? Knap hoor, om dat hele eind te gaan fietsen.
    Voor wat betreft de zadelpijn: jullie fietsen waarschijnlijk niet met fietsbroeken (van die rennersbroeken met zeemleer in het kruis), maar als je dat wel doet, dan hebben ze bij de erkende fietsboer een speciale witte creme (ben effe vergeten van welk merk, maar de fietsboer weet dat onmiddellijk) die wonderen doet. Ook een probaat middel tegen ingroeiende haren (waar je lelijke puisten van kunt krijgen).
    Doe er je voordeel mee! En vanaf nu ga ik jullie reisverslag nauwlettend volgen. Je bent bijna jarig! 65. Een nieuw leven begint en jij pakt het wel erg goed aan. Ikzelf ben er nog niet uit, wat ik allemaal met m'n vrije tijd moet gaan doen, maar dat komt vanzelf wel.
    Zet 'm op! groet, Boudewijn

  • 12 Mei 2014 - 23:30

    Harry & Joke:

    Dag Theo en Kees
    Jullie zijn goed bezig, respect hoor.
    Het weer hier is 3x niks, heel de dag heeft het geregend. Wij hopen dat jullie het beter getroffen hebben.
    Wij wensen jullie weer een goede reis, geniet ook van de omgeving.
    Veel succes weer en goede moed.
    Lieve groetjes van ons

  • 13 Mei 2014 - 11:04

    Wim De Koning:

    Hoi Kees en natuurlijk ook theo.

    Kees ik mis het tennis nog niet omdat het hier steeds regend.
    als jij weer terug bent.........duurt nog wel even, dan pakken we de draad weer op.
    Probleem met de billen is natuurlijk lastig omdat Susan er niet bij is.
    Komt allemaal goed moet je maar denken.....Veel goed weer gewenst en succes.
    Gr. WIM

  • 13 Mei 2014 - 19:54

    Tessa, Trudy:

    Hoi Kees en Theo!!

    Wat leuk om te lezen allemaal! Zet hem op en geniet van jullie reis, en we blijven jullie reisverslag volgen:)

    Groetjes Tessa en Trudy

  • 14 Mei 2014 - 15:47

    Maria Kezer:

    Hoi Theo en Kees,
    Wat knap dat jullie al zover gekomen zijn. Ik dacht echt even jullie halen Parijs nog niet eens. Theo je hebt toch een geweldige maat, die je ook kan stimuleren om steeds verder te komen. Hoop dat jullie geen blessures krijgen en de moed erin weten te houden.Op een gegeven moment ben je het kijken naar elkaars kont ook wel zat of niet? Ook soms een time-out nemen he.
    Probeer ook te genieten van de mooie natuur en de dingen die je tegen komt.Het is toch heel bijzonder dit te kunnen doen.
    Morgen ga ik met een paar vriendinnen met de fiets [met ondersteuning]voor een paar dagen naar Kevelaer op bedevaart. Dat is ongeveer 65 km. en dat stelt vergeleken bij jullie niks voor. Hebben dit samen al eens eerder gedaan en dat was ons goed bevallen vandaar. ik moet voor verschillende mensen een kaars daar opsteken en dat doe ik ook voor Harrie. Het weer is goed en het is droog dus, dat zal wel lukken.
    Wens jullie verder een goeie fietsreis en geniet er samen van.
    Zal jullie verslag steeds lezen.
    Groetjes van je zus, Marij.

  • 15 Mei 2014 - 10:47

    Bettie:

    He jongens, gaat alles nog goed? Is er geen WIFI meer? Ik kijk uit naar jullie nieuwe verslag!

  • 15 Mei 2014 - 19:46

    Noortje:

    Fiets maar een beetje door des te eerder ben je weer thuis. WE MISSEN JE PAP! xxxxx

  • 26 Mei 2014 - 11:32

    Mari En Hannie:

    Ha stoere kerels,

    Ik ben stikjaloers op jullie ( alleen bij mooi weer !!!)
    Jullie overnachten ook "" op stand " he, niks hostels met bedwants, groot gelijk, geen tieners willen zijn!
    Lijkt me zo prachtig in Santiago, soort bedevaartsoord, flinke hitte, hoge bergen, nothing too high for you !

    Wij zitten voor 5 weken aan de Cote D Àzur, zon, zee, bergen, prachtige natuur.fietsen heuvel op en af maar niks vergeleken bij jullie. Zijn nu in St Tropez en leven ook op stand, net vakantie geld gebeurd van onze AOW dus het zit eraan!!!!!!!!
    Gister voor het eerst op onze vakanties stamppotje gekookt, hoe degelijk kun je zijn!!!! Lekker kneuterig !

    Onze reis voert tot en met Monaco, willen het paleis van de Grimaldi`s wel eens zien.

    Jullie houden de sport waarschijnlijk ook wel bij, wat zijn wij trots op onze scheidsrechter Bjorn Kuipers, wordt alom geprezen dat hij de Champions League zo fantastisch gefloten heeft, hoe knap, leuk dat Real weer n keer gewonnen heeft.
    Barney won van Van Gerwen de Premier League finale, gun het hem wel weer eens.
    Hebben nog niks van sport of wat dan ook gezien, Roland Garros ook weer begonnen, willen zeker de nederlandse wereld kampioenschappen zien, struinen dan ergens een groot beeld af.
    Wattsapp kennen ze blijkbaar niet in Frankrijk, jammer, kinderen willen niet meer betalen voor sms he, doen maar via laptop.

    Heerlijk zonnig hier, pakken zo ons fietsje.

    Nog wat familienieuws, Johan en Rens Kezer hebben allebei een zoon gekregen, Johan 1ste kind, Rens alweer zijn 3de, ja ja vruchtbare familie. Wij houden het nog even bij 1 kleinzoon van 4 maanden.

    Het ga jullie goed,
    Wacht nog op spectaculair nieuws van jullie,

    Lieve groeten, M & H



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Eind mei wordt ik 65 jaar. Ik ben getrouwd met Susan en heb 2 kinderen en 3 kleinkinderen. Samen met vriend Theo Kezer ga ik fietsen van Engelen naar Santiago de Compostella, met als doel dingen , zoals werk etc, los te laten.

Actief sinds 18 Maart 2014
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 10733

Voorgaande reizen:

05 Mei 2014 - 30 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: